9. Szlak Hala Gąsienicowa - Roztoka (1.031 m) przez Przysłop Waksmundzki (1.418 m)

halemb

• See also

weather

View detailed weather charts:

Description

Collapse

Move

Znaki zielone przekreślone z Hali Gąsienicowej do Przysłopu, od Przysłopu do Polany pod Wołoszynem czerwone przekreślone, od polany pod Wołoszynem do Roztoki — czerwone zwykłe. Czas trwania całego przejścia około 3,5 godzin. Z Hali Gąsienicowej, koło budynków gospodarczych schroniska P. T. T. (tabliczka orjentacyjna, znak) skręcamy w las, zjeżdżając ku potokowi. Początek drogi identyczny z drogą letnią na Krzyżne (znaki żółte). Kawałek podejścia i skręcamy wraz ze znakami do lasu (drogowskaz). Zjeżdżamy do rodzaju polanki u stóp Dubrawisk. — Przeszedłszy ją, wchodzimy znowuż w las. Początek krótkiego, ale b. stromego podejścia na grań ramienia Dubrawisk. Skręcamy w lewo i rzadkim krzaczastym lasem, otwartcmi polankami (jedyne miejsce eksponowane na wiatr), aż do kraju wzgórza. Stąd, w prawo lasem zjeżdżamy do dol. Pańszczycy. Dnem doliny, z brzegiem potoku, wysokopiennym lasem, zjeżdżamy teraz prosto w dół, aż do pierwszej napotkanej otwartej polany Hali Pańszczycy. W tem miejscu, zaraz po wyjściu z lasu, skręcamy pod prostym kątem w prawo. Dochodzimy do wysokopiennego lasu, w którym trafiamy na szeroką drogę leśną.

Zwracamy uwagę na ten skręt, gdyż znakowanie zimą wzdłuż otwartych polan jest dość kłopotliwe. Wetknięte żerdki przeważnie znikają, skradzione czy spalone.

Podchodzimy łagodnie kilkadziesiąt metrów i rozpoczynamy dalszy zjazd, niesie świetnie, ku Hali Waksmundzkiej, którą zostawiamy w dole, po naszej lewej. Od tego miejsca podążamy lekko w górę ku Przysłopowi Waksmundzkiemu. Zjeżdżamy przez polanę koło samotnego szałasu do lasku, gdzie trafiamy na szereg tabliczek orientacyjnych. Jest to miejsce rozejścia się dróg, znaki zielone przekreślone w lewo prowadzą na Gęsią Szyję. Znaki czerwone przekreślone wiodą do Roztoki. Idziemy za tymi znakami.

Od Przysłopu Waksmundzkiego rozpoczyna się piękny zjazd stromym parowem leśnym, aż do rąbaniska, na którem za znakami skręcamy wlewo. Jedziemy dalej w dół przez rąbaniska, na skraj polany Rusinowej. Tu skręt w prawo na drogę leśną (tabliczka, znaki). Drogą tą początkowo podchodzimy, potem zjeżdżamy do potoku Waksmundzkiego. Podejście dalszym ciągiem drogi, zrazu strome, potem łagodne — i wychodzimy na Halę pod Wołoszynem; zbliżamy się do przeciwległego lasu, trafiając znów na tabliczkę i zwykłe już znaki czerwone. Stąd piękny zjazd stronią ale wygodną drogą leśną, aż do szosy poniżej Wodogrzmotów. Po drugiej stronie szosy dostrzeżemy tabliczkę: Roztoka, i w dziesięć minut zjeżdżamy lasem na polanę i drogę, którą idąc w prawo, osiągamy schronisko oddziału krakowskiego P. T. T. w Roztoce.

Practical information

Mapa (skala 1:10000) - pokaż

Czas podejścia: 3h 40min.

Track's popularity

Where: pl PL 49°14'35"N, 20°0'27"E sk SK 49°14'0"N, 20°5'43"E

Comments

Move

You must be logged in to post comments

There are no items to show